Poyo Giler aku rasa...

| Monday, January 17, 2011 | |
pagi-pagi masuk opis aku dah macam pempuan mengandung..loya-loya tekak aku ni di buat oleh bau-bau yang tidak menyenangkan...first sekali bau ubat nyamuk yang melekat di baju...selama ni aku tak pernah bau ubat nyamuk di baju aku..hari ini aku rasa kuat sangat bau dia...adeh ngerinya...

lepas tu di tambah plak dengan bau loji najis belakang opis yang tersumbat dan melimpah..sesekali angin bayu pagi yang segar bertiup di cemari oleh bauan yang sangat memeningkan kepala..rupanya baru aku sedar bahawa selama ini deria bau aku di cemari oleh asap rokok sehingga aku tidak sensitif kepada bau-bau yang lain..patutlah orang kata bau asap rokok tu busuk...sebelum ni aku tak pernah tahu asap rokok tu busuk sehinggalah selama dua hari aku berkurung di rumah tanpa bau asap rokok dan hari ni aku terbau..memang busuk dan memeningkan..

ini semua membuatkan aku rasa poyonyeeeeee diri aku ni...hurm..sekarang aku lebih memahami kenapa orang tak suka orang yang merokok..apapun aku nak minta maaf kepada sesiapa yang pernah terasa gara-gara sikap aku merokok, maklumlah...aku ni merokok since kecik..so aku tak pernah tahu pun perasaan orang tidak merokok macam mana, so walaupun hari ini masuk hari ke 3 aku tidak merokok aku mula merasa kesannya,

 apapun aku masih struggle untuk menahan ketagih apatah lagi hari ini aku masuk opis dengan persembahan penuh keceriaan dek uncle opis aku yang merokok, so aku harap aku dapat bertahan dan tidak sekali pun aku terpengaruh dengan smoke effect yang di tunjukkan di sana-sini...apapun dalam hati aku ni tak abis-abis aku berkata..aku dah tak merokok!!..aku dah tak merokok!!..aku tak akan merokok!!...apapun Ya Allah kepada Kau sahajalah aku berharap...Amin...

0 comments:

Post a Comment