Anjing dan Tulang babi...

| Thursday, January 20, 2011 | |
arini pengalaman baru aku kutip sepanjang dua tahun berada di perantauan ni...so akhir-akhir ni byk sikit kerja nak di buat..maklumlah dah dekat big event..kena la rajin jumpa rakyat jelata..ahahha..so hari ini aku decide nak masuk kampung di kawasan jauh dari pekan, memang kira lepas je kejadian petang tadi aku terus tergelak-gelak dengan opis mate aku otw balik.. kami di tugaskan untuk melakukan kajian tentang permasalahan yang berlaku di kampung, jadi responden di pilih berdasarkan apa yang di minta..sampai di satu kampung ni, saya terus pergi ke kedai minuman yang berdekatan dan berjumpa dengan pemiliknya..

saya memaklumkan kepada dia yang saya nak menemuramah dia..dia pun ajak kami masuk kerumah dia yang terletak bersebelahan kedai minuman tu, mula saya dah perasan di kedai dia, ada di jual sinalau bakas(babi hutan salai), tapi saya tak amik port sangat..bila saya buka kasut dan masuk kerumah dia..alangkah terkejutnya saya ada lebih kurang 5-6 ekor anjing tengah bergelimpangan di tengah rumah sambil mengigit tulang-tulang bakas tersebut, saya pandang opismate saya yang telah pun berundur dan tak jadi buka kasut, dan terus dia menyatakan hendak pergi ke rumah jiran pakcik tersebut, dalam hati saya..alamak dia ni, apa saya nak buat ni... jadi saya tak nak mengecewakan hati tuan rumah tersebut yang nampak baik dan mungkin tidak sedar betapa sensitifnya saya mengenai hal anjing dan tulang tersebut terus saya selumber duduk di kerusi yang di sediakan,

saya buat muka tak besalah walaupun dalam hati hanya tuhan saja yang tahu..saya pun terus memulakan tugas menemuramah pakcik tersebut, dalam masa yang sama anjing2 tersebut sibuk juga bergelimpangan di bawah kerusi saya duduk dengan tulang di mulutnya..memang saya akui anjing tersebut terkena pada seluar dan stokin saya, termasuklah tulang tersebut, tapi saya rilex je sebab saya ingatkan diri saya yang benda-benda tu hanyalah najis dan boleh di basuh dengan basuhan air tanah dan air bersih.. niat saya cuma saya tak nak tuan rumah merasakan kurarng selesa dengan tindakan saya yang menolak perihal anjing dan tulang tersebut,

bila saya terfikir balik, saya silap juga sebab tak menjelaskan perkara sebenar kpd tuan rumah tersebut..opis mate saya pula berseloroh dengan saya, "tu la kau muka macam cina, dia ingat kau tak kisah..pastu kau senyap je..mana dia nak halau anjing2 tu..."...hurm..saya cuma terkejut dan tak tahu nak buat apa..jadi saya buat tak tahu je la... balik sya terus buka seluar, stokin dan kasut lalu di asingkan untuk di basuh dengan air tanah dan basuhan air mutlak, apapun ini saya anggap ujian dan saya menempuhnya dengan penuh berhemah supaya tiada pihak yang terasa...

2 comments:

Tengku Firmino Says:
February 6, 2011 at 10:46 AM

macam ni lah calon2 pemimpin masa depan..chewah!! hahahaha

AnakIbu Says:
February 14, 2011 at 9:35 PM

ahahaah...dek...saya yang menurut perintah dek...muahahaha

Post a Comment