Kenapa aku gemuruh? cer cite cer cite....

| Thursday, April 7, 2011 | |
ate..aku ni benci betul la..sejak dah meningkat remaja ni..(remaja ke??)..aku ni selalu neves2...kalau dulu zaman kanak2 riang.. takde masalah sgt pun..org kata konpiden je la kalau nak cakap-cakap depan org ramai ni..xde rasa malu langsung..skg ni, malu tu mmg la...maklumlah..aku kan memang pemalu..(ekekekek).. tapi mungkin skg ni apa yang menjadi lebih membebankan hati aku adalah aku takut sangat2 buat silap..maklumla bila jawatan kita ni org kata seseorang yang berani bercakap di hadapan lagi la wat aku tertekan nak jaga reputasi konon...kira kalau cakap di depan tu takde masalah lah...lagi2 kalau depan kita tu bos2 kita..lagi lah kita takut buat silap kan sehingga timbul lah penyakit neves makcik eton(erk..sape mkcik eton??!!..lantaklah saja aku kc femes kat blog aku yg tak seberapa ni...uhuhu)..so aku ni amik la pendekatan dgn mengooglekan diri utk cari2 la tips2 konon2 yg boleh membantu...



dalam artikel yang aku google ni ..mula2 dia kata bahawasanya perasaan gemuruh itu adalah normal..tapi korang tau la..bila dah gemuruh, kita rasa kita lah yang paling tak normal kan dalam majlis tu..duduk salah..berdiri salah..mula la rasa macam..kalau bahasa omputih nya..butterfly in ur stomach...rasa nak cabut je perut buang butterfly kan..sungguh menganggu kehidupan bila kegugupan plus kegagapan ni...dan artikel tersebut sebenarnya yg penting kita kena fikir positif dan lebih bersedia..(betul gak..selalu aku ni memang poyo, tak nak prepared, bajek dah hebat kannn...last2 amik ko..mengeletar kepala lutut sebab prepared ala kadar...

pastu dia bgtau lagi..kita kena control dan kawal jgn di biarkan sangat cik puan Gugup ni selalu menganggu kehidupan kita..nanti kena sakit jantung baru tahu..ekeke...tahu juga kan kalau dah gugup ni macam mana, mau tak tercabut jantung menahan perasaan itu...


okeh..kita teruskan lagi ye adik-adik dengan perenggan yang seterusnya..ekeke..macam cikgu plak..ni la nasib dulu nak jadi cikgu tak dapat..kalau tak kompem aku dah tekanan sekang ni dgn pelajar..bukan dengan bos aku..(ekekekek)...xpe..kita abaikan..kita teruskan dengan fakta yang berikutnya, sebenarnya benda ini ada kena mengena dengan budaya atau cara kita di besarkan masa kecil, kira puncanya kalau masa kecil asyik kena marah sebab nak perfect je, maka sampai besar kita takut nak buat kesilapan, kalau nak ikut kes aku, masa kecik my parents(gitu english kluar..)

 diaorg ni suh kita buat yang terbaik, tapi tak kisah kalau tak sempurna..janji kita nak buat.. so aku takde la kena mengena dengan fakta tu, cuma bab takut melakukan kesilapan ni sebab aku ni dulu banyak buat silap, kira dalam kehidupan sekarang ni memang aku macam dah mendisiplinkan diri aku yang tak berapa nak disiplin ni, supaya membuat sesuatu perkara itu dengan sepenuh hati dan perasaan, tu yang kekadang kengkawan selalu tegur bila tgk aku wat keje mcm clumsy..bukan apa semangat nak sempurnakan sesuatu kerja tu buat aku bersungguh-sungguh la..tu yang aku takut sangat buat silap..


jadi kesimpulannya punca perasaan takut diri aku ni adalah aku mahukan kesempurnaan, tetapi terjadi bila usaha yang aku lakukan tidak setimpal dengan matlamat yang aku inginkan..(aku juga yang salahkan..) so takpe kita dah tahu punca kita teruskan dengan fakta yang seterusnya adik-adik..



iya betul lah apa yang artikel ni cakap kan, bila kita tahu punca kita gugup, kita akan cari jalan penyelesaian, tapi yang penting sekarang ni jangan sampai tersilap langkah mencari penyelesaian, nanti sampai bila pun kita di selubungi alam misteri kegugupan... so dia kata kita jangan takut melakukan kesilapan, selagi tak melanggar apa yang salah lah... yang penting kita ada usaha untuk memperbaiki dan melakukan dengan lebih baik..tingkatkan usaha..supaya menjadi lebih baik..(iya saya akan usaha lebih baik!! sambil mengangkat tangan berjanji..) tengok...aku punya tindakan refleks...semangat melebihi paras medula oblongata dalam organ badan sangat kan...eheheh..tapi tak pe..apapun terima kasih lah kepada tuan tanah artikel tersebut dengan info yang di beri, at least sekarang ni aku tahu dah sebab apa aku ni selalu neves ala2 S.Shamsudin p audition nak berlakon kan.. so next week aku ada satu lagi event jadi pengacara..(apa??..pengacara lagi..mencik tau..bila la bos nak bagi aku berceramah ni...pengacara majlis formal macam patung..bosan!!...ehehe).. apapun aku ni suka exposed2 kan diri di khalayak ramai walaupun x dela bagus mana ..at least masyarakat dunia boleh melihat kecomelan yang ada pada organ yang di gelar muka ku ini..eheheh..apapun adios amigos ye..semoga bertemu lagi di halaman seterusnya...chow!!! assalamualaikum...




persediaan awal ye kengkawan kalau tak mahu tgk
audiens jadi besar tetiba...eheheheh

0 comments:

Post a Comment