Jom kita berbengkel!!

| Friday, April 22, 2011 | |
Lama dah tak menulis...last week aku bizy giler dgn slot rakaman RTM.. ada juga dalam hati ni nak update kan di blog mengenai rakaman tersebut tapi di sebabkan bizy tak hengat n pic yang aku ambil pakai cam hp tak baper nak menarik..so ilang nafsu aku nak menjadikan sebagai masterpiece aku kat dlam blog ni.. so sengsara bagi bulan 4 ni di tamatkan dengan berakhirnya Bengkel selama 2 hari ni, mula2 aku macam berat juga la nak pergi tapi bila dah masuk bengkel ni seronok sangat-sangat rupanya..



So now aku bersyukur kepada Allah sebab majoriti yang pergi adalah penjawat awam di tempat aku kerja ni, jadi benda ni membuatkan hubungan aku lebih rapat lagi dengan jabatan-jabatan yang lain, faham-faham je la aku ni musafir hina yang menurut perintah kan.. so nak rapat dengan orang tu tersangat lah mengambil masa di sebabkan oleh malu aku yang tak berapa nak malu ni.. ehehehehe



So bengkel yang aku pergi ni adalah Bengkel Transformasi Penyampaian Perkhidmatan Awam, selain daripada menjadi peserta bengkel, aku juga di minta untuk menjadi pengacara majlis sepanjang bengkel tersebut, so aku ni yang suka membuat kerja sepenuh hati kononnya memang sangat-sangat memastikan perjalanan program ini berjalan lancar, sampai banyak yang ingat aku ni urusetia dari INSAN juga, kesian kan.. nampak sangat banyak yang belum kenal kita yang tak seberapa terkenal ni...



bila aku cakap aku dari daerah ni juga ramai macam terkejut manja lah sebab tak berapa nak perasan.. (sedih gak la diri ini tak perasan dek org... org baru kot.. mana la org nak kenal sangat..ahahaha).. apapun Thank You Allah sgt2 sb bengkel ni membuat aku kenal ramai orang dan orang kenal aku ke tak.. aku tak peduli.. janji aku esok2 selisih mana2 org dari jabatan lain takde la aku risau2 nak senyum atau tegur...

Okay secara ringkasnya Bengkel ni adalah bagi memantapkan perkhidmatan awam yang sedia ada berikutan banyak sangat orang komplain macam-macam mengenai mutu perkhidmatan yang kurang memuaskan.. jadi bengkel dari INSAN ni adalah untuk menyedarkan dan mengenalkan cara-cara bagi penjawat awam mengubah pemikiran menjadi lebih bermutu.




Slot pertama di kendalikan oleh KPP INSAN sendiri iaitu En Abekan Liun bertajuk  'Reinventing Goverment'.. Klise sangat tajuk kan... tapi jangan salah faham, ianya lebih menjurus kepada transformasi kerajaan menjadi organisasi yang lebih baik. terutama dari segi mutu penyampaian perkhidmatannya.







Seterusnya slot kedua pula di teruskan oleh Y.Bhg Prof Datuk Dr Chua Kim Hing konsultant dari Global Consultancy dan Pensyarah kanan Uitm Menggatal Sabah, dia memang bagus!!.. sesuai dengan title dia yang panjang tu.. idea yang dia bawa semua sangat berkesan dan membuka minda kita untuk membuat sesuatu dengan lebih baik.. (tau la aku ni kalau jumpa penceramah yang hebat-hebat.. mula la aku admire...) and the same time i wish alangkah bagusnya ramai lagi ketua-ketua jabatan yang hadir dalam bengkel tu termasuklah jabatan aku sendiri.. uhuhuhuhu




sometime i wondering why la so hard kan ketua Jabatan nak hadir tapi hantar kerani2, pembantu2..(mcm akula)..penolong2 saja.. and even Pegawai Daerah dan Pen Pegawai Daerah pun boleh hadir n suprisedly not even skip any session.. so fikir-fikir lah sendiri why those thing happen.. (not good~~).. uhuhuhuh




Apapun congrate to myself and every peserta yang menghadiri bengkel yang sangat-sangat berguna.. orang kata tak dapat semua ilmu, sedikit pun jadilah lah, as long as sedikit2 lama2 jadi bukit.. rather than orang yang langsung takde peluang atau menolak peluang untuk mendapat ilmu ni kan... Apapun this bengkel make me keep a lot of reason why i want to be somebody especially in this organisation.


Lastly, thumbs up to pejabat daerah and of course INSAN for manage this kind of Bengkel.. because its was a very good afford to make people change their mind to be more professional and off course achieved the satisfaction of every customer whoever they are... and kepada yang sudi membaca..Thanks a lot and layan lah gambar-gambar yang pandai bercerita.. adios amigos Assalamualaikum..

Beronok-Ronok !!

0 comments:

Post a Comment