Kau Curang Lagi Rupanya Part 2..

| Tuesday, August 16, 2011 | |
Tetiba kalau baca tajuk thread aku kali ni dah part 2.. sapa yg sengal-sengal ubi mesti terpikir mana datangnya part 1, lg sengal kelapa sawit kalau yg belek2 blog aku ni nak cari kisah ni part 1.. al kisah aku ni dah letih la ngan perangai si polan ni.. lepas satu-satu dia buat hal..  

sebelum ni aku just lepaskan perasaan kat wall FB dan akhirnya ianya berlalu bak angin kat wall tu dan pastu xde apa2.. tapi perangai si polan ni bukan lah seperti angin yang akhirnya berlalu.. tapi dah macam angin kentut.. sakit perut je kuar angin.. busuk plak tu.. sakit hati je.. kalau ikutkan amarah yang sedang marah ni.. mau aku nak bertumbuk.. kalah menang tak kira la, janji puas hati.. tapi nasib baik lah aku ni seorang yang mengutamakn kedamaian dan keamanan sejagat, aku ketepikan budaya israel tu.. 

pernah tak korunk terfikir sebab apa la lelaki ni curang? sebab bini dah tak cantik ke? bini dah hilang cutting ke? bini dah x best lg ke? bini sibuk ke? bini bau jamu atau petai?anak terlalu banyak?tekanan kat rumah?tak tahan kena goda dek perempuan lain?saja suka2 ke?..

majoriti tu antara alasan2 yang sering di kemukakan oleh lelaki kenapa mereka curang.. kadang bila baca thread aku ni, kaum lelaki mesti kata.. "ala pempuan pun ada yang curang juga la.. apa cer!!".. memang la.. aku tak nafikan, tapi semua ni pada aku satu je.. yg ada kat dalam hati kita.. iaitu nafsu, apa sahaja punca blakunya kejahatan kat dunia ni berpunca dari nafsu kita, kedua baru syaitan.. syaitan ni dia kejenya menghasut dan mendorong je.. iman dan akal kita ni lah yang memandu dan mengawal nafsu kita dari di hasut oleh syaitan durjana..

itu apa yang aku baca la dari tazkirah2 ustaz mengenai penyakit hati, lepas tu aku ada terbaca juga rawatlah hati kita, buang titik hitam, supaya bukan nafsu yang lagi beraja di hati.. kadang bila kita cakap memang nampak senang.. nak buat setakat sehari dua memang senang, tapi nak kekalkan dia tu yang susah.. banyak sangat dugaan, apapun prinsip aku jangan pernah putus asa dan mengalah..


gagal bukan bermakna terhentinya langkah.. tetapi gagal bermakna terus melangkah.. perlahan atau laju, itu bukannya ukuran selagi kita masih gagah melangkah.. jihad dalam diri.. hidup kena ada pegangan.. jadi sebagai orang islam, agama Allah lah pegangan kita.. hanya Allah sahaja yang boleh bawa kita ke kehidupan yang lebih sempurna.. aku ni bukanlah baguuuuiihhh sgt na.. tp apa yang aku tulis ni aku buat peringatan untuk diri aku.. sebab bila aku tetiba rasa lost je.. blog ni la jadi tatapan aku.. 
buat masa ni banyak la plan untuk aku merawat hati ni, cuma malas nak gebang dulu kat sini, sebab takut tak jadi.. biar Allah dan aku je la yang tahu.. apapun di puasa yang ke 16 ni.. Allah bukakan pintu pengampunanNya kepada kita selama 10 hari kedua ramadhan ini, semoga kita mendapat sebanyak mungkin pengampunan dari Nya.. Salam Ramadhan ya sahabat.. muah.. 

0 comments:

Post a Comment